Art Director fashion & editorial - Content Studio, H&M

Vi letar efter

Vi söker nu en Art Director som har en bakgrund inom mode och redaktion till H&M Content Studio. Du kommer att ingå i ett 6-månadersprojekt med start i juni. Rollen kommer att innehålla digitalt skapande för både webb och mobil. På H&M får du möjlighet att arbeta globalt med en stark, framåtblickande företagskultur och i en snabbt föränderlig bransch!

Ansvar och arbetsuppgifter

Som Art Director kommer du att ansvara för det redaktionella innehållet. Du kommer att bidra till ökat kundvärde, ett starkt varumärke och ökad försäljning genom att konceptualisera idéer för sajten. Du arbetar mot samordnade och tvärfunktionella mål, driver omni-försäljningsprestanda och kundcentricitet i alla delar av ditt arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar, men är inte begränsade till:

  • Led den kreativa visionen och det redaktionella innehållet för sajten, och säkerställ anpassning till övergripande varumärkesidentitet och marknadsföringsmål.
  • Konceptualisera idéer för webbplatsen, i nära samarbete med resten av teamet.
  • Producera onlinekampanjer och aktiviteter.
  • Utveckla den uppdaterade webbplatsupplevelsen med ett redaktionellt tillvägagångssätt.
  • Säkerställ att alla följer H&M:s varumärkesbok.
  • Säkerställa att de kreativa idéerna godkänns ur ett juridiskt perspektiv.
  • Samarbetar med interna och externa parter.
  • Analysera resultatstatistik och använd insikter för att optimera onlineaktiviteter, förbättra engagemanget och driva konverteringar.

Kvalifikationer

För att bli en framgångsrik Art Director på H&M tror vi att du har:

  • 5-10 år av bevisad framgång som Art Director.
  • Erfarenhet från modetidningar och redaktionellt innehåll.
  • Erfarenhet från modebranschen.
  • Bevisad förmåga att framgångsrikt genomföra kreativa koncept.
  • Lösningsbaserat förhållningssätt och starka ledaregenskaper.
  • Erfaren och trygg med en fartfylld arbetsmiljö.
  • Kunskaper i välkänd mjukvara för kreativ utveckling; InDesign, Photoshop, Premier Pro, After Effects och Figma.
  • God kunskap om medielandskapet, teknik och trender.
  • Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska och svenska.

Om företaget

H&M är ett modemärke som erbjuder de senaste stilarna och inspirationen, från modeprylar och unika designersamarbeten till prisvärda garderobssaker. Vår affärsidé är mode & kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt.

Övrig information

Det är ett vikariat, heltid med start i juni och 6 månader framåt med möjlighet till två veckors semester under sommaren. Ansök så snart som möjligt!

För WorkStudio är det viktigt att erbjuda lika möjligheter. Vi kommer därför att överväga alla kvalificerade ansökningar om anställning utan hänsyn till ras, hudfärg, religion, kön, könsidentitet eller uttryck, sexuell läggning, nationellt ursprung, genetik, funktionshinder eller ålder.

Apply Print Tell a friend
Anställningsform / Form of employment
Visstidsanställning
Omfattning / Period of employment
Heltid
Placering / Location
Stockholms län
Kontaktperson / Contact person
Mia Ljunggren
Rekryteringskonsult / Partner
+46730665522
mia.ljunggren@workstudio.se