PROJEKTLEDARE – KAMPANJPLANERING
Vi söker
Är du en driven Projektledare med passion för globala kampanjer inom retail? Har du flera års erfarenhet av att framgångsrikt leda stora B2C-kampanjer i alla kanaler och på flera marknader? Då kan det här vara din nästa utmaning!
Arbetsbeskrivning
I rollen som Projektledare kommer du att få möjlighet att forma kampanjstrategier, analysera marknadstrender och rekommendera optimeringar för att maximera resultat. Du är en projektledare som inte bara förstår vikten av analys, utan även brinner för att omvandla insikter till konkreta strategier.
I rollen som Projektledare kommer du bla att:
- Övervaka och se till att sätta KPI:er som uppnås för alla kanaler under kampanjperioden.
- Analysera och optimera.
- Samarbeta med tvärfunktionella team för att samordna företagets kampanj- och marknadsföringsplaner.
- Sätta och förbereda regelbundna, insiktsfulla rapporter om kampanjens resultat, nyckeltal, rekommendationer och vidtagna åtgärder.
- Kontinuerligt utvärdera kampanjernas effektivitet, föreslå justeringar för att förbättra resultatet.
- Håll dig uppdaterad med branschtrender och bästa praxis inom kampanjplanering och genomförande.
Din profil
- 5-10 års erfarenhet av rollen som Projektledare inom lifestyle och/eller retail.
- Erfarenhet av 360-kampanjer på global nivå, gärna inom retail.
- Erfarenhet av erfarenhet av alla kanaler. Du är van att ta ett stort ansvar av innehåll.
- Du är bekväm med att arbeta på global nivå med engelska som koncernspråk.
- Du är en ordningsam och strukturerad samt drivs av och trivs med många uppgifter och projekt som löper parallellt i ett högt tempo.
- Du kan leda och kommunicera med alla berörda roller och kontaktytor i en global organisation.
Om företaget
Rollen är ett konsultuppdrag på cirka 6-8 månader, heltid, med omgående start. Företaget arbetar med flexibilitet att arbeta vissa dagar hemifrån och vissa dagar på huvudkontoret i Stockholm. Låter uppdraget intressant? Vi intervjuar kandidater löpande.
Övrig information
WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.