Lediga tjänster

Nätverket – DIVERSIFY OR DIE

Tillsammans med landets bästa språkrör inom mångfald och inkludering, vill vi nu bjuda in dig till nästa omgång nätverksträffar för kommunikationsbranschen. Syftet med nätverket är att tillsammans med chefer bygga en framtida bransch som präglas av mångfald och lika villkor, oavsett till exempel bakgrund, kön eller ålder.

Nätverket är tillgängligt för dig som är chef med personalansvar och som arbetar inom marknadsföring, kommunikation eller HR. Nätverket fungerar som en källa till ny kunskap samt som ”runda bordssamtal” där vi utforskar hur vi kan berika och förbättra arbetskultur, resultat och lönsamhet genom att främja mångfald, inkludering och representation. Hittills har närmare hundra personer genomgått nätverksträffarna och det har gett många intressanta nya kontakter, samtal och insikter, både för oss och för deltagarna.

Även om fördelarna med jämställda och inkluderande arbetsplatser är välkända, går utvecklingen inom vår bransch långsamt framåt. Varför är det så utmanande att förändra gamla normer och strukturer?

Som medlem i nätverket vill vi inspirera dig att våga tänka nytt. Vi ger dig inspiration och kunskap och du ger oss en inblick i din vardag. Tillsammans lyfter vi på alla stenar, diskuterar utmaningar såväl som framgångar i frågan och ger dig som chef stöd och verktyg för att kunna göra mer. Tillsammans med dig kan vi förändra branschens beteende för alltid!

Nätverket  leds av Christina Knight, Executive Creative Director, författare och grundare av Mad Women Academy och av Emily de Piro, partner på WorkStudio. Vid flera av nätverkstillfällena bjuds även gästföreläsare in som experter på ämnet i fokus. Din enda förberedelse inför varje nätverksträff är att fundera på vilka utmaningar du som chef har i dessa frågor. I medlemskapet ingår fyra halvdagar, kostnadsfritt så länge som du närvarar. Vid avbokning debiteras 500 kr per träff. Träffarna hålls centralt i Stockholm.

Innehåll

I medlemskapet ingår fyra halvdagar (08.30-12.00) med fokus på mångfald, inkludering och representation med lika villkor för alla enligt följande:

3/9Diversify or die
Introduktion i ämnet och kunskaper i diskriminerings-grunderna.
22/10Makt, möjligheter & ansvar
Deltagarna får möjlighet att fördjupa sig i intersektionella perspektiv kring makt och ledarskapets ansvar för en inkluderande organisationskultur.
27/11Att skapa inkluderande kommunikation
Deltagarna får en fördjupad kompetens om hållbarhet
inom kommunikationsbranschen och får konkreta rekommendationer som kan appliceras, både i organisationens strategiska och dess operativa arbete.
14/1Ditt ledarskap framåt
Deltagarna får möjlighet att leda sina egna respektive resor framåt mot ett mera hållbart och inkluderande ledarskap.

MEDLEMMAR 2023

  • Mirja Kais, Head of Creative Agency – 3             
  • Jenny Rahm, Managing Director, Nordics – Acast                     
  • Cecilia Claesson Flink, Head of Inhouse Agency – Arla Foods
  • Elisabeth Avrotin, Communications Manager – Axel Johnson                        
  • Catherine Sjöberg, Head of Studio – Coop      
  • Annika Vagnstad, CMO – Danske Bank              
  • Calle Dyrssen, Head of Partnerships & Sales – E-Sportal  
  • Hanna Myrling, Head of Marketing – Elexirpharma                  
  • Sofia Bruce, Global Marketing Manager Operations – H&M                             
  • Johnny F Kroneld, Kommunikations- & Insamlingschef – Hundstallet    
  • Anna Byström, Human Resources Director – Kungliga Operan
  • Emma Lindberg, Chief Human Resource Officer – Media Family                
  • Catarina Larsén, Chief Talent Officier – Omnicom Media Group                 
  • Klas Lusth, CEO & Executive Creative Director – Perfect Fools                     
  • Sara Clewemar, Head of Agency Publicis Creative – Publicis                         
  • Anna Hultberg, CFO – Reaktion
  • Rita Aslan, Account Manager – Regent               
  • Lena Bergqvist, Inhousebyråchef – Svenska Postkodlotteriet
  • Eva-Marie Röhl, Marknadsansvarig SPORT – Svenska Spel
  • Cecilia Steenberg, Group Brand Director – Telia                         
  • Martin Agebrandt, Strategisk Projektledare
  • Christina Bjerkander, Global Head of Agency – H&M
  • Maria Gripseröd Norrman, Head of Brand – Tietoevry           

”Tack för inbjudan till nätverket Diversify or Die. Otroligt lärorikt! Alltid lika härligt att förstå hur lite man förstår och kan. Hur lite jag gör, och hur mycket jag måste göra för att få till förändring i branschen och samhället. Ödmjuk.” / Klas Lusth, CEO & Executive Creative Director at Perfect Fools

MEDLEMMAR 2023 forts.

  • Anna Gulliksen, Global Head of Talent Acquisition and Employer Brand – Tietoevry
  • Anna Thelander, Chef Marknad & Kommunikation – AMF Fastigheter       
  • Annette Negussie, Head Of Agency 360 Inhouse – COOP SVERIGE
  • Charlotte Strandberg, Head of Studio SE, Nordic Marketing – If försäkringar
  • Emre Gürler, Culture (DE&I) & Internal Communication Manager – Business Sweden
  • Hanna Thelenius, Talent Acqusitions Manager – Omnicom Media Group  
  • Jan Ringsö, CEO – Reaktion          
  • Jenny Keiser, CEO – Åkestam Holst
  • Jessica Morales, COO/Client Dir. – Åkestam Holst
  • Josephine Li, Global Head of Creative Agency – The Absolut Company
  • Marcus Jiderholt, CMO – Distriktstandvården  
  • Nora Strandberg Henriksson, Managing Director – MediaMonks        
           

”Nätverket har gett mig som individ och oss som företag mer insikter kring diversifiering. Viktiga insikter som vi alla behöver. Om du är i en ledande position så rekommenderar jag dig starkt att vara med i nätverket DIVERSIFY OR DIE. Om vi som ledare lär oss av detta, tar till oss och gör något åt det så kommer diversifieringen gå fortare för kommunikationsbranschen och för Sveriges framtid. Jag vill även passa på att tacka WorkStudio för ett fantastiskt initiativ samt Christina Knight och Järvaskolan som delar med sig av viktig kunskap från verkligheten. Tack för denna gång!” / Jan Ringsö, VD – Reaktion

MEDLEMMAR 2022

  • Emma Liwergren, HR chef – Sneakersnstuff
  • Frida Asante, Global Operations Manager Women – H&M
  • Helya Riazat, Rektor – Järvaskolan
  • Jenny E Kaiser, Managing Director/Vice VD – Åkestam Holst
  • Jessica Tan, HR Country Lead – Hewlett Packard Enterprise
  • Johanna Herrman, Chef marknad och kommunikation – Länsförsäkringar Stockholm
  • Kalitsa Calendralis, Global Operations Manager Identity – H&M
  • Linda Woodford, Group Manager H&M Studios – H&M
  • Manel Rodrick, Development Leader – Järvaskolan
  • Mariana Sundin, Chief HR Officer – Zound Industries
  • Raisa Räisänen, Chief Marketing Officer – IDEAL OF SWEDEN
  • Rasmus Bjurström, VD – Forsman & Bodenfors Daily
  • Roshanak Fatahian, Co-founder – All of us

”Jag är så tacksam att jag fick möjligheten att vara en del av detta nätverk. Det är så viktigt på så många sätt att vi har en inkluderande branch där mångfald är en självklarhet. Vi som ledare, och inte minst rekryterande ledare, har sån otrolig viktig roll i att förändra vår branch som den ser ut idag. Att få en sån injektion av kunskap av detta nätverk var precis vad jag behövde för att fortsätta denna resa. Det var högt i tak, vi delade erfarenheter, öppnade ögonen på varandra, delade utmaningar och framförallt, möjligheter framåt. Att vår kommunikationsbransch öppnar upp dörrar för folk oavsett, kön, ålder, bakgrund, tro och livsstil är så viktigt för att vi ska kunna i slutändan göra kommunikation som är relaterbar för ALLA.  Jag känner mig inspirerad och mer informerad i ämnet tack vare ”DIVERSIFY OR DIE” samt att jag har ett nytt nätverk som jag kan bolla dessa frågor med framåt. TACK ” / Frida Asante, Global Operations Manager Women – H&M