EN BLICK BAKOM KULISSERNA: LIVET SOM EVENTPROJEKTLEDARE PÅ COCA-COLA.

Förra veckan fick vi möjlighet att intervjua en sann mästare inom eventbranschen – vår stjärna Emma von Horn Franzén.

Sedan mars i år arbetar hon som Eventprojektledare på Coca-Cola där hon ansvarar för både externa och interna event. Denna roll innebär att ingen dag är den andra lik. Här får Emma sätta sin kreativa prägel på allt från sommarfestivaler till sportevenemang.

Att arbeta för ett globalt varumärke som Coca-Cola innebär att förväntningarna är skyhöga både internt och externt. Men detta är precis vad som driver henne. Med gedigen erfarenhet från både byrå- och arrangörssidan är det naturligt för Emma att arbeta med ett 360-graders perspektiv.

”Sommarfestivaler har varit i fokus i år, där Coca-Cola agerar som sponsor och vi engagerar oss med konsumenter och kunder på plats. Dessutom är vi involverade i sportevenemang som fotboll, segling och padel” – delar hon med sig entusiastiskt.

Ett av de mest spännande projekten Emma har varit inblandad i denna sommar var Lollapalooza-festivalen. Där hon jobbade tvärfunktionellt mellan avdelningarna för att skapa oförglömliga upplevelser både före och under eventet. Att jobba utomhus i Sverige är alltid en utmaning pga vädret, men trots detta gick själva eventet otroligt bra.

”Vi fick mycket beröm från kollegor i branschen, vilket är ett kvitto på att vi utmärkte oss” – säger hon stolt.

Med drömmar om att utveckla sin roll på Coca-Cola och kanske till och med arbeta globalt inom partnerskap och event, är Emma väldigt taggad på framtiden. Att arbeta som konsult genom WorkStudio har varit en positiv upplevelse enligt Emma. Hon är mycket nöjd med hela samarbetet och kontakten med sin konsultchef.

”Ni är professionella, snabba i återkopplingen och erbjuder ett personligt bemötande. Jag skulle definitivt rekommendera andra att överväga att arbeta som konsult hos WorkStudio”.

Läs mer om Coca-Cola, deras historia, varumärken, hur de arbetar med hållbarhet och mycket mer här.

Se alla nyheter