Gullis Konya, Designer på Svenska Postkodlotteriet

Gullis Konya, Designer på Svenska Postkodlotteriet, via oss på WorkStudio.  

I klimatsmarta Waterfront Building, som ligger precis intill Stockholms centralstation, har Svenska Postkodlotteriet sitt hem. Idag är de över 200 anställda och har en kreativ inhousebyrå på 13 personer som producerar kommunikation för alla kanaler. Teamet består av Art Directors, Designers, Copywriters, Grafiska formgivare, Produktionsledare och andra nyckelroller.

Inhousebyråns uppdrag är att fungera som kreativa förvaltare, att vårda och utveckla varumärket samtidigt som de skapar marknadskommunikation som bidrar till att uppfylla Svenska Postkodlotteriets mål och vision.

Som Designer på inhousebyrån arbetar Gullis med att utveckla idéer för att nå olika målgrupper. Hon är en viktig del av hela arbetsprocessen och hennes arbete omfattar allt från att bidra med kreativa idéer till att ta fram färdigt material för olika kampanjer. I en miljö där många kampanjer pågår samtidigt, uppskattar Gullis det dynamiska tempot och ser stor potential i att utveckla varumärkets marknadsföring.

Det var just den här snabba och spännande arbetsmiljön som lockade Gullis till Postkodlotteriet. Som ett av Sveriges mest omtyckta varumärken ser hon en fantastisk möjlighet att bidra till dess fortsatta utveckling.

Med flera års erfarenhet som Designer har hon byggt upp en imponerande portfölj av projekt för både stora varumärken och en bred kunskap inom områden som tryck, digital marknadsföring och rörlig media. Denna mångsidighet har gett henne ett stort perspektiv på hur olika typer av marknadsföring fungerar för olika varumärken, vilket har varit en viktig tillgång i hennes roll på Postkodlotteriet. Trots att hon är relativt ny på sin arbetsplats, har hennes idéer redan fått positiv feedback!

”Det är alltid sjukt kul att se en idé gå till slutproduktion och sedan reflektera över vad vi gör för att hela tiden utvecklas.”

För Gullis är inspirationen i det dagliga arbetet starkt kopplat till att samarbeta och utbyta idéer med andra. Att få en idé att gå från konceptstadiet till slutproduktion är alltid spännande samt att reflektera över hur arbetet kan utvecklas vidare är en viktig del av hennes kreativa process.

Som konsult via WorkStudio uppskattar hon att alltid ha tillgång till ett stödjande nätverk. Att kunna ringa sin konsultchef och veta att det finns en bas av potentiella uppdrag skapar trygghet i konsultrollen. Det ger henne friheten att fokusera på sitt arbete och utforska nya utmaningar.

För den som överväger att bli konsult ger Gullis ett tydligt råd: ”Kör på!” Speciellt om du är i en frilansperiod eller en ung Designer som känner att du har mycket att erbjuda branschen. Konsultrollen ger möjlighet att komma in på företag, inspirera och driva förändring, innan det är dags att ta sig an nästa utmaning.

Gullis Konya är ett levande bevis på att kreativitet, mångsidighet och ett starkt nätverk kan öppna dörrar till inspirerande uppdrag och möjligheter. Hennes arbete på Svenska Postkodlotteriet visar hur grafisk design kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå ut till både befintliga och nya målgrupper.

Är du intresserad av att arbeta som konsult? Join us. Vi är alltid på jakt efter nya talanger. Eller kanske behöver din avdelning en konsult, eller hjälp med rekryteringsprocessen. Tveka inte att kontakta oss idag: info@workstudio.se.

Se alla nyheter