Content Manager (vikariat) - GodEl

Vi söker

En Content Manager (vikariat) till GodEls marknadsavdelning som på ett kreativt och strukturerat sätt hanterar GodEls sociala medier och även jobbar med insiktsdriven och lojaliserande kundkommunikation. Det händer mycket i GodEls omvärld och beroende på framtida förutsättningar kopplat till GodEls affär kan det finnas möjlighet till förlängning.

I rollen som Content Manager jobbar du nära Kundutvecklingsansvarig (CRM) för kundkommunikationen och Copywriter och Art Director för content i sociala medier. Du ansvarar för att GodEls varumärke och tonalitet efterlevs i alla kanaler – både externt och gentemot GodEls kunder.

Din profil

Du är strukturerad och arbetar från ax till limpa dvs identifierar behov, producerar, publicerar och följer upp.
• Du är digital ut i fingerspetsarna och arbetar självständigt i kanaler såsom Wordpress och Metas plattform.
• Du är van att omsätta komplex information till förståelig och lättläst informativ kommunikation.
• Minst 3 års erfarenhet av liknande roll på en marknads- eller kommunikationsavdelning.
• Goda färdigheter i Photoshop och Wordpress.
Som person är du initiativrik, lösningsorienterad och strukturerad. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är ordningsam och har förmåga att hantera flera projekt och leveranser samtidigt.

Om företaget

Okej, men vad är GodEl nu igen? GodEl är Sveriges åttonde största elbolag och drivs med ett enda syfte – att göra världen till en bättre plats. Det gör vi genom att sälja förnybar och Bra Miljöval-märkt el, driva energibranschens svar på draknästet, Startup 4 Climate, och kanske framför allt genom att skänka hela vårt årliga överskott till våra välgörenhetspartners. Hittills har vi genererat över 74 miljoner kronor till våra partners så som Rädda Barnen, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och SOS Barnbyar. Som grädde på moset är vi Sveriges mest ansedda elbolag, vi toppar kontinuerligt hållbarhetsrankingar och är även ett av de mest jämställda bolagen i energibranschen. Undrar du vem som äger oss? Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, vars enda mål är att starta företag och låta vinsten gå till välgörande ändamål.
Vad du får hos oss:
• Den sällsynta chansen att arbeta på ett företag vars enda syfte är att göra världen till en bättre plats.
• Ett superengagerat team med olika specialistkompetenser som utgör GodEls kreativa marknadsavdelning.
• Ett fint kontor i en miljöcertifierad byggnad i centrala Sundbyberg (ett stenkast ifrån tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar).
• Möjlighet att påverka GodEls framtid, i en öppen kultur där nya idéer lyssnas på.

Övrig information

Tjänsten är ett föräldravikariat med start i mitten av september och tom december 2025 med placering på kontoret i Sundbyberg och möjlighet till distansarbete.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan. Vi återkopplar till sökande så snart som möjligt i augusti.

WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.

Apply Print Tell a friend
Anställningsform / Form of employment
Visstidsanställning
Omfattning / Period of employment
Heltid
Placering / Location
Stockholms län
Kontaktperson / Contact person
Rekryteringskonsult / Partner
+46730665522
mia.ljunggren@workstudio.se