Kommunikatör - GodEl

Vi söker

Vill du arbeta med kommunikation som gör skillnad på riktigt? Vi söker en initiativrik Kommunikatör som vill skapa, utveckla och optimera kundkommunikation genom hela kundresan. Rollen är ny och har skapats för att stärka kundupplevelsen genom relevant kommunikation i alla kanaler. Du kommer att arbeta nära affären och bidra till att stärka relationen mellan GodEl och dess kunder genom relevant, tydlig och engagerande kommunikation.

Arbetsbeskrivning

Som Kommunikatör ansvarar du för koordinering, produktion och uppföljning av kundkommunikation med fokus på privatkunder. Exempel på innehåll du producerar är nyhetsbrev, e-postutskick, push notiser, kundinformation, kampanjsidor och texter för webb. Du blir en del av teamet Affärsutveckling som består av fem personer och arbetar nära kundutvecklingsansvarig, produktägare och andra nyckelroller inom bolaget.

 

I rollen ingår att:

  • Producera, kvalitetssäkra och optimera kundkommunikation.
  • Säkerställa tydlig tonalitet och enhetligt budskap genom hela kundresan.
  • Skapa och genomföra kundutskick via kommunikationsverktyg.
  • Följa upp och analysera kommunikation med fokus på kundupplevelse och konvertering.
  • Bidra med kundanpassade texter till webb och landningssidor.
  • Medverka i utvecklingsprojekt kopplade till kommunikation och kundresa.

Din profil

Vi söker dig som gillar att skriva, korrekturläsa och optimera kundkommunikation i olika kanaler. Du trivs i en platt, värderingsdriven och kundcentrerad organisation där samarbete, ansvarstagande och förändring är en del av vardagen. Med en kombination av kreativitet och analytisk förmåga hittar du lösningar, skapar struktur och gör komplex information lätt att förstå. Framför allt drivs du av att göra kommunikationen tydlig, relevant och användbar för kunden.

 

Vi tror att du har:

  • 1-3 års erfarenhet av en roll som kommunikatör eller liknande.
  • Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller marknadsföring.
  • Mycket god förmåga att formulera dig i text och anpassa budskap efter målgrupp.
  • Erfarenhet av digital kommunikation och kundresor.
  • Erfarenhet av CMS samt e-postverktyg.
  • God språkkänsla och förståelse för tonalitet, både på svenska och engelska.
  • Meriterande om du har kunskaper i att skapa enklare grafiskt material.
  • Meriterande om du har erfarenhet av CRM och Marketing Automation.

Om företaget

GodEl är Sveriges åttonde största elbolag och drivs med ett enda syfte – att göra världen till en bättre plats. Det gör vi genom att sälja förnybar och Bra Miljöval-märkt el, driva energibranschens svar på draknästet, Startup 4 Climate, och kanske framför allt genom att skänka hela vårt årliga överskott till våra välgörenhetspartners. Hittills har vi genererat över 92 miljoner kronor till våra partners så som Rädda Barnen, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och SOS Barnbyar. Som grädde på moset är vi Sveriges mest ansedda elbolag, vi toppar kontinuerligt hållbarhetsrankingar och är även ett av de mest jämställda bolagen i energibranschen.

 

Undrar du vem som äger oss? Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, vars enda mål är att starta företag och låta vinsten gå till välgörande ändamål.

Övrig information

Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader på heltid med placering på kontoret i Sundbyberg, med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning därefter. Ansökan skickas in med CV och personligt brev.

WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.

Apply Print Tell a friend
Anställningsform / Form of employment
Visstidsanställning
Omfattning / Period of employment
Heltid
Placering / Location
Stockholms län
Kontaktperson / Contact person
Emily de Piro
Rekryteringskonsult / Partner
708434407
emily.depiro@workstudio.se