ART DIRECTOR – REAKTION

Vi söker

Om vi säger ”creativity is data having fun” förstår du vad vi menar då? Då ska du söka jobbet som Reaktions nya Art Director. Du blir en nyckelspelare i deras mission att driva empatiska kundresor och skapa relevant och träffsäker kommunikation i framför allt digitala kanaler.

Arbetsbeskrivning

Reaktion är idag Sveriges ledande byrå inom datadriven kommunikation. Som Art Director hos Reaktion kommer du att få ett stort ansvar i den kreativa processen och producera kampanjer och koncept som driver till mätbara resultat. Ena stunden kommer du att arbeta aktivt med utvecklingen av kommunikationskoncept och varumärkesstärkande idéer, för att i nästa stund producera SoMe-annonser. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av både strategiskt konceptarbete till produktion för digitala kanaler.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skapa strategiska kommunikations- och kampanjkoncept.
  • Skapa insiktsdriven och målgruppsanpassad visuell kommunikation.
  • Skapa kampanj- och landningssidor.
  • Skapa nyhetsbrev och innehåll för sociala medier.
  • Utifrån genomförda analyser ”skruva till” kampanjer och optimera insatserna.
  • Vara delaktig i pitcharbete.

Din profil

Du har troligen arbetat som Art Director på byrå i minst fem år, med fokus på digitala kanaler. Du älskar att både sälja in och skapa idéer och koncept. Du är resultatdriven och vill se värdet av din kommunikation. Du har en grafisk utbildning på högskolenivå eller liknande och mycket goda kunskaper i engelska och svenska. Programvarorna som du arbetar obehindrat i är Photoshop, Indesign, Illustrator, Sketch och det är en fördel om du även kan After Effects och Premiere Pro. Meriterande om du även har erferenhet av datadriven kommunikation som Marketing Automation samt grunderna i UX-design.

Som person är du självgående och gillar att ta egna initiativ. Du har starkt driv och är ständigt nyfiken på ditt jobb, din omvärld och kommunikation. Du behöver vara strukturerad samtidigt som du är väldigt flexibel. Du tycker om att inspirera andra och du är en skicklig presentatör. Du är kreativ, affärsdriven och ser AI som en självklar och spännande utveckling för att skapa framtidens kommunikation.

Om företaget

I över 20 år har Reaktion skapat extremt goda resultat i kampanjer för Renault, Barncancerfonden, Soltech, Svensk Fastighetsförmedling, Anticimex, Bluestep, Lloyds Apotek med flera. Reaktions affärsidé är att med datainsikter skapa kommunikation som engagerar och konverterar. Data ger byråns strateger nödvändig insikt och kunskap som våra kreatörer sedan har som underlag för att skapa målgruppsanpassade budskap. Det ger kommunikation som är både pricksäker, kostnadseffektiv, skapar förändrade och önskade beteenden som är mätbara. Detta har gjort att Reaktion idag är ledande inom datadriven kommunikation i Sverige, med en total omsättning på över 100 miljoner. På Reaktion har vi en varm och öppen kultur och vi värdesätter våra medarbetare högt.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering på kontoret i centrala Stockholm. Låter det intressant? Vänligen ansök idag med ditt CV och portfolio. Urvals- och intervjuprocess sker löpande.

WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.

Sök denna tjänst Skriv ut Tipsa en vän
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Placering
Stockholm
Emily de Piro
Kontaktperson
Emily de Piro
0708 43 44 07