CHEF ONLINE – POSTKODLOTTERIET

Vi söker

Denna tjänst är redan tillsatt och går ej att söka.

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Chef Online till Postkodlotteriet Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på kontoret i centrala Stockholm.

I rollen ansvarar du för att driva och utveckla Postkodlotteriets digitala försäljning för den svenska marknaden. Du ansvarar för att säkerställa och bidra till att utveckla försäljningen i alla digitala kanaler och du kommer även att arbeta nära andra avdelningar som t e x CRM och produktutveckling.

I rollen som chef leder och utvecklar du dina medarbetare i en sälj- och marknadsorganisation med högt tempo. Som Chef Online arbetar du kontinuerlig med att förbättra och utveckla ditt team. Du planerar och fördelar resurser och är ytterst ansvarig för att alla uppdrag på avdelning håller en hög kvalité och att teamet når uppsatta KPI:er. Du rapporterar till Marknad- och försäljningschefen för Postkodlotteriet.

I ansvaret ingår bland annat att:

  • Ansvara för framtagandet av mediestrategier och taktiska planer för Postkodlotteriets digitala närvaro.
  • Planera och genomföra säljaktiviteter i digitala kanaler.
  • Leda och utveckla onlineteamet med sex personer.
  • Budgetansvarig för digitala kanaler.
  • Kontaktperson för externa samarbetspartners tex medie- och produktionsbyråer.
  • Kundanalys och medietrender.
  • Sätta upp tydliga KPI:er, skapa dashboards och säkerställa prognoser samt löpande rapportering av resultat och förbättringsrekommendationer.
  • Utveckla och ansvara för datadrivna processer, system och arbetssätt.

Din profil

Vi söker dig som har:

  • Minst 5 års erfarenhet av säljdrivande digital kommunikation.
  • Erfarenhet av liknande chefstjänst från en marknads- eller säljavdelning, alt e-handel mot konsument.
  • Meriterande om du har arbetat med abonnemangsförsäljning.
  • Mycket god förståelse för det digitala landskapet.
  • En förmåga att växla mellan strategiska och operativa uppgifter.
  • God förståelse för de digitala verktygen och system som används för att driva en effektiv digital försäljning.
  • Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och/eller digital försäljning.
  • God förståelse för marknadskommunikation i samtliga kanaler.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du strukturerad och resultatorienterad med tydliga ledaregenskaper som sätter samarbete högt och är riktigt bra på att skapa effektiva team och att utveckla medarbetare. Du är driven och kommersiell med kapacitet och kunskap att driva, implementera och leda ditt team. Du har en prestigelös inställning och är duktig på att organisera och strukturera ditt eget och andras arbete utifrån gällande förutsättningar, verksamhetsmål och budget. Att du är social, kommunikativ, uppskattar ett högt tempo och har förmågan att behålla lugn och struktur även i stressade situationer är en förutsättning.

Om företaget

Novamedia Sverige AB är operatörsbolag för ett av Sveriges största lotterier, Svenska Postkodlotteriet. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat mer än 12 miljarder kronor till ideella organisationer – tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 300 svenskar blivit miljonärer. Postkodlotteriet står bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären och Drömpyramiden. Vi är runt 180 medarbetare som sitter i den klimatsmarta byggnaden Waterfront Building precis bredvid Stockholms centralstation.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående med placering på kontoret mitt i centrala Stockholm. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Placering
Stockholm