Content Manager – Autoexperten

Vi söker

Tjänsten är redan tillsatt och går ej att söka.

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig som är en duktig copy och har känsla för text och tonalitet, och som på ett enkelt och inspirerande sätt kan skapa målgruppsanpassat innehåll. Som Content Manager är din roll bred men du kommer ha ett övergripande ansvar för drift och utveckling av webben samt för företagets sociala medier. Du kommer ha ett nära samarbete med resterande marknadsteam och även arbeta nära den digitala avdelningen/produktägare, e-com managern och webbanalytikern. Där är du med och optimerar flöden för att skapa värde för besökaren i syfte att säkra en god kund- och användarupplevelse genom att ta fram och skapa innehåll.

  • Ansvar för uppdatering och optimering av Autoexperten.se.
  • Ansvar för publicering på hemsida och sociala mediekanaler.
  • Sökordsoptmerimg (SEO).
  • Löpande utveckling och optimering av användarupplevelsen på webben.
  • Kunna skriva själv och säkerställa sökordsoptimerad content.
  • Kravställa utvecklingsprojekt till externa samarbetspartners.
  • Skicklig skribent samt ha ett intresse för grafisk formgivning.

Din profil

Vi söker dig som har:

  • Minst 4 års erfarenhet av liknande roll och ansvar.
  • Haft ett övergripande ansvar för webbplatser.
  • God erfarenhet av utveckling och förvaltning av webbplatser, idag används Episerver.
  • God erfarenhet av kravställning mot webbyråer och andra externa digitala leverantörer.
  • Kunskap i lättare kodning och har erfarenhet av att utveckla mallar och webbsidor.
  • Behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.
  • God förståelse av SEO, Google Adwords och Google Analytics.
  • Erfarenhet av Adobe-programmen.
  • Erfarenhet av analysarbete och kan följa upp kampanjarbete.
  • Stort intresse för webb, digital marknadsföring och hålla dig uppdaterad om trender och nyheter inom branschen.
  • Akademisk examen inom marknad eller kommunikation.
  • Det är meriterande om du har arbetat med e-handel samt om du har arbetat med tillgänglighet och konverteringsoptimering.

Som person har du lätt för att samarbeta, är nyfiken, ambitiös, driven och tycker om att ta stort ansvar samt har en problemlösande inställning. Du har god struktur, tålamod och gillar att arbeta i team. Vi ser även att du är mycket analytiskt lagd och ser konstruktiva lösningar.

Om företaget

Vi vågar nästan påstå att alla som jobbar med fordon i Sverige på något sätt kommer i kontakt med oss. Det är ett resultat av att ha funnits i branschen sedan 1946. Vårt erbjudande spänner från personbilar och motorcyklar till entreprenad, lastbilar, bussar, husvagnar och båtar. I oss hittar du stora varumärken, en kunnig och pålitlig partner för distribution och positionering på den svenska markaden. En del varumärken äger vi själva och för andra är vi agenturer eller distributörer. Vi jobbar med fordon, men det handlar om att föra människor framåt – på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill du vara med oss i det arbetet?

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Stockholmskontoret i Sollentuna/Häggvik. Vi intervjuar kandidater löpande, så skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev samt motivera varför just du skulle passa för rollen. Ansök redan idag!

WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Placering
Sollentuna/Häggvik
Jessica Grip
Kontaktperson
Jessica Grip
070 421 50 26