COUNTRY MARKETING MANAGER SWEDEN – VITAMIN WELL
Vi söker
Vår resa går fort, men har bara börjat. Vi blir allt fler drivna, ansvarstagande och actionorienterade medarbetare som trivs i en miljö som förändras snabbt. Vi söker nu dig som vill ta en central ledarroll inom vår marknadsavdelning med fokus på att driva team och bygga framgångsrika kampanjer.
Du kommer vara en del av vår marknadsavdelning som består av marknadsaktivering, strategi och kommunikation för samtliga varumärken. Marknadsavdelningen innefattar även vår inhousebyrå som skapar all design och marknadskommunikation globalt. Vi har marknadsavdelningar på 12 marknader och du kommer ansvara för marknadsteamet i Sverige.
Vitamin Well har haft en stark tillväxt de senaste 10 åren drivet av nya marknader, nya varumärken men framför allt starkare positioner på befintliga marknader, såsom Sverige. Det gör att vi dagligen ställs inför nya möjligheter och utmaningar vad gäller vår position både hos kund och konsument. Vi söker dig som är intresserad av att skapa säljdrivande och varumärkesstärkande kampanjer tillsammans med säljavdelningen samt driva våra varumärken framåt mot nya mål tillsammans med marknadsavdelningen.
Arbetsbeskrivning
Du ska vara intresserad av såväl de små detaljerna som de stora penseldragen och du vill ta marknadsavdelningen och bolaget till nästa nivå. Du krävs att du är flexibel och gillar när förutsättningarna ändras och kan ställa om. Du behöver också vara social och kommunikativ och en förutsättning är att du kan röra dig obehindrat i engelska och svenska.
Din arbetsgrupp består av Marketing Activation Managers för respektive varumärken som ansvarar för att aktivera varumärket i enlighet med marknadsstrategin och utefter satta mål och budgetar. Teamet innefattar även tre personer som ansvarar för all eventaktivering och sampling.
Ansvarsområden i korthet:
- Ansvar för teamets övergripande utveckling och för bolagets övergripande mål.
- Ansvar för de sex varumärkenas utveckling i Sverige.
- Ansvarig för bokning, uppföljning och utvärdering av större butikskampanjer samt ATL.
- Övergripande budgetansvar för marknadsaktiviering Sverige.
Din profil
Vi söker dig med stor förståelse för försäljning, varumärkeshantering och marknadsföring. Det viktigaste är dock att du har erfarenhet av att driva ett team framåt i både mot- och medgång. Du har minst tre års erfarenhet av personalansvar i liknande roll, gärna inom retail. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller likvärdig.
För att lyckas i rollen är du en tydlig och briljant kommunikatör som behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har ett starkt intresse för idrott och livsstil samt har erfarenhet av arbete med sociala medier.
Den person vi ser framför oss är en lagspelare som trivs med att samarbeta med olika typer av människor, har förmågan att leda ett framgångsrikt team till uppsatta mål och förväntansbild. Du är en energisk person som får saker att hända, du är engagerad, dedikerad med en kan-göra-attityd och trivs på en arbetsplats med högt tempo – där förutsättningarna kan ändras med kort varsel.
Om företaget
På Vitamin Well Group säljer vi nyttigare och godare drycker, snacks och proteinprodukter under de välkända varumärkena Vitamin Well, NOCCO, Barebells, Nobe aloe vera, Tyngre och Smiling. Vi är ett svenskt bolag i grunden, men expanderar snabbt globalt. Idag har vi produkter på över 40 marknader, med kontor i tio länder runt om Europa, USA och Asien. I år omsätter vi omkring 4 miljarder kronor.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i centrala Stockholm.
Som en del av rekryteringsprocessen kan vi komma att be dig genomföra ett personlighetstest samt ett test som mäter logisk slutledningsförmåga. Syftet med testerna är att på ett så objektivt sätt som möjligt utvärdera kandidater och identifiera bästa möjliga matchning mot rollen. Testerna är baserade på gedigen forskning och tas genom vår partner Alva Lab.
Sök gärna tjänsten idag. Vi intervjuar kandidater löpande.
WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.