Deputy Head of Marketing – Postkodlotteriet

Vi söker

Är du en rutinerad strategisk projektledare med erfarenhet av att driva större marknadskampanjer i en kommersiell miljö? Är du intresserad av affärsdriven kommunikation och samtidigt kunna vara med och bidra till en bättre värld? Då har vi tjänsten du har letat efter!

Arbetsbeskrivning

Som Deputy Head of Marketing kommer du på uppdrag av Marknads- och Försäljningschefen driva de övergripande ATL kampanjerna. Rollen är både strategisk och operativ bestående av framtagande av brief i nära samarbete med interna intressenter och i dialog med Postkodlotteriets inhousebyrå till uppföljning. Som Deputy Head of Marketing är du en del av marknadsledningen.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Stödja Marknads- och Försäljningschefen i viktiga strategiska frågor.
  • Hålla i och förbättra kampanjprocessen.
  • Leda affärs- och varumärkesprojekt med tvärfunktionella team.
  • Budgetansvar för ATL (TV, utomhus och radio).
  • Budget och resultatansvar för Direktmarknadsföring, som mäts på sålda lotter/kunder.
  • Löpande kontakt och kravställare till inhousebyrån, mediebyrån och andra externa leverantörer.
  • Avtalsansvarig för ett antal strategiska samarbetspartners.
  • Uppföljning av uppsatta KPI:er för varumärket.

Din profil

Vi söker dig som har 10 års erfarenhet av rollen som Projektledare och ansvarat för större marknadskampanjer i alla kanaler, gärna inom abonnemangsförsäljning. Du har arbetat i en kommersiell miljö med stort fokus på säljdrivande kommunikation, B2C.

Du har även:

  • Hög kompetens inom digitala kanaler.
  • Hög kompetens på teve-reklam och produktion av reklamfilmer tillika rörligt material.
  • Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring.
  • Goda kunskaper i Officepaketet och kunskaper i Google Analytics är meriterande.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person är du resultatorienterad och strukturerad. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt är duktig på att förmedla siffror och resultat vidare internt. Du har lätt för att samarbeta där fokuset är det gemensamma målet. Du är nyfiken och intresserad av omvärlden och trender och har en talang för att presentera och argumentera för avdelningens idéer vidare inom organisationen och externt.

Om företaget

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges största lotterier och ingår i Postcode Lottery Group med verksamhet i Nederländerna, Storbritannien, Tyskland och Norge. Sedan starten 2005 har Svenska Postkodlotteriet genererat mer än 13 miljarder kronor till ideella organisationer – tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 300 svenskar blivit miljonärer. Postkodlotteriet står bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären och Drömpyramiden. Vi är runt 200 medarbetare som sitter i den klimatsmarta byggnaden Waterfront Building precis bredvid Stockholms centralstation.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Placering på kontoret i centrala Stockholm. Sök gärna tjänsten idag då vi löpande intervjuar kandidater.

WorkStudio arbetar med kompetensbaserad metodik i sina rekryteringar och hanterar alla kvalificerade ansökningar utan hänsyn till kön, ålder och bakgrund.

Sök denna tjänst Skriv ut Tipsa en vän
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
Heltid
Placering
Stockholm
Mia Ljunggren
Kontaktperson
Mia Ljunggren
073 066 55 22