PLANNER – MEDIA.MONKS

Vi söker

Denna tjänst är redan tillsatt och går ej att söka.

Arbetsbeskrivning

Media.Monks är en global reklam- och marknadsföringsbyrå med digitalt fokus, som jobbar holistiskt med content, data, digital media och tech. Våra kunder har tillgång till ett globalt team på 6000 personer, utspridda på 57 kontor i 33 länder. MediaMonks jobbar med några av världens största varumärken, både globalt och på lokal nivå. Vår ambition är att förändra branschen; hur jobbet görs, vem som gör det och hur det mäts. Mångfald och jämställdhet är en viktig del av vår resa för att nå dit.

Rollen som Planner innebär att arbeta i den inledande marknadsanalysen inför varje ny kampanj och projekt. Du ansvarar för informationsinsamling, analys och insikter kring beteenden som är förutsättningen för att förstå marknaden och målgruppen. Du skapar strategier och ger riktlinjer inför de kreativa processerna, framför allt i det digitala kanalerna.

Som Planner står du för information och insikter om kunden och deras varumärke för att ditt team ska förstå viktiga affärsmål och utmaningar. Tillsammans med Projektledare ansvarar ni för kundernas marknadsförings- och kommunikationsstrategier.

Du hjälper dina kunder med att rikta in sig på rätt målgrupp med relevant kommunikation via rätt kanaler och plattformar av rätt anledning. Du översätter data och forskning till värdefulla insikter och analyser som vidare används för att skapa effektivt och inspirerande arbete. Det sker bla via workshops, föreläsningar, tester och övningar. I rollen som Planner på Media.Monks kommer du att samarbeta i tvärfunktionella team världen över för att säkerställa att ni når uppsatta mål och levererar på tid, med hög kvalitet.

Din profil

För att lyckas i rollen behöver du vara en duktig strateg med en hög affärsförståelse. Du har troligen arbetat i liknande roll på byrå med erfarenhet av stora 360-kampanjer, framför allt digitalt och rörligt. Du har erfarenhet av att använda forskning och insikter för att generera kreativa briefer. Du har en relevant utbildning i marknadsföring och/eller kommunikation och är flytande på engelska och svenska.

För att lyckas krävs att du är självgående och gillar att ta egna initiativ. Du behöver även vara strukturerad och målinriktad samtidigt som du är väldigt flexibel. Att tänka kanaloberoende är självklart för dig och du gillar att kastas in i både spännande och utmanande möten och projekt. Du tycker om att inspirera andra och är en skicklig presentatör. Du är strategisk, affärsdriven, noggrann och nyfiken på omvärlden. Du har en kommunikativ förmåga att hantera projekt mellan flera internationella kontor samtidigt. Ett brinnande intresse för bilar är ett stort plus!

Om företaget

Media.Monks har en ambitiös vision att på riktigt förändra reklam- och marknadsföringsbranschen. Media.Monks jobbar med 8 av de 10 mest innovativa företagen i världen, nya varumärken såväl som etablerade, DTC såväl som B2B samt med globala kunder såväl som lokala.

I Stockholm bygger vi nu grunden för att även i Norden spegla utvecklingen och ambitionen vi har på både global och lokal nivå: att hjälpa våra kunder att ta kontroll över sin egna data, att bygga ut marknadsavdelningars egna ekosystem till smartare och effektivare kommunikationsverktyg samt skapa och producera content som gör skillnad. Tillsammans med våra 6000 kollegor världen över matchar vi rätt expertis med rätt jobb och är kostnadseffektiva utan att någonsin tumma på kvaliteten eller kreativiteten. Lokalt är vi ett litet men snabbt växande nordiskt team, som sitter i hjärtat av Stockholm City.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående med placering på kontoret i centrala Stockholm. Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Placering
Stockholm
Emily de Piro
Kontaktperson
Emily de Piro
0708 43 44 07