PROJEKTLEDARE INOM ENGAGEMANG & LOJALITET – KONSULTUPPDRAG

Vi söker

Denna tjänst är redan tillsatt och går ej att söka.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en Projektledare som har 5 års erfarenhet av lojalitetsprogram och engagemangsaktiviteter inom retail, gärna på nordisk nivå. Ett konsultuppdrag på 12 månader, heltid med start omgående.

I rollen som Projektledare kommer du att tillhöra ett tvärfunktionellt team som arbetar både med konsumentlojalitet ur ett omni-channel perspektiv samt med engagemangsaktiviteter mot butikspersonal.

Teamet består idag av tre ytterligare Projektledare samt ett 20-tal specialister inom content PR, media och insight. Du stödjer även säljteamet med fokus på lojalitet och engagemang.

Genom en mängd data och insikter, samarbete med specialister inom organisationen och örat mot rälsen ser man till att skapa de bästa förutsättningarna för att säkerställa att existerande kunder och personal är nöjda och glada och vill stanna länge i företaget.

I rollen ansvarar du för att:

  • Sätta den övergripande strategin, men även vara operativt delaktig i vissa av projekten.
  • Arbeta analytiskt och affärsnära.
  • Samarbeta med övriga specialistområden inom organisationen.
  • Leda teamet för respektive projekt och se till att alla har rätt information och förutsättningar för uppdraget.
  • Uppföljning och utvärdering av genomförda projekt.
  • Omvärldsbevakning och trendspaning.

Du kommer bla att:

  • Anpassa regional lojalitetsstrategi och taktik till den lokala marknaden.
  • Vara kontaktpersonen för lokala funktioner, kundtjänst och butiksteam för att kunna stödja dem i daglig drift och problemlösning.
  • Utbilda och motivera personal i lojalitetsprogrammet.
  • Skapa innovativa och kreativa lösningar utifrån data och insikter.
  • Öka lojalitetsengagemang och stödja försäljningsaktiviteter i butik.
  • Samarbete med globala regionteam, CRM, e-com och säljteam.

Din profil

  • Du har minst 5 års erfarenhet av en roll inom lojalitet i retailbranschen, antingen kundsidan eller från byrå.
  • Du har grundläggande kunskap i att bygga business case, skapa beslutsunderlag, förankra och driva projekt.
  • Du trivs med att omsätta idéer till handlingar och har förmågan att presentera din strategi på ett tydligt sätt för övriga i organisationen.
  • Du har erfarenhet av omni-channel marketing och hanterar både digital handel som handel i fysisk butik.
  • Du har ett starkt kommersiellt fokus och drivs av resultat.
  • Du är analytisk och snabbtänkt.
  • Du har en akademisk examen inom marknadsföring.
  • Du har mycket goda erfarenheter i Excel och Powerpoint.
  • Du hanterar svenska och engelska flytande.

Övrig information

Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader, heltid med start omgående. Kunden sitter mitt i centrala Stockholm. Är du tillgänglig omgående och låter detta uppdrag intressant? Ansök redan idag då vi intervjuar kandidater löpande!
Anställningsform
Visstidsanställning
Omfattning
Heltid
Placering
Stockholm
Mia Ljunggren
Kontaktperson
Mia Ljunggren
073 066 55 22