STRATEGIST – SCREAM MEDIABYRÅ
Vi söker
Denna tjänst är redan tillsatt.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Strategist till mediebyrån Scream. Scream är Sveriges ledande oberoende mediebyrå. De är experter på media och kommunikation med visionen att göra det enkelt att skapa framgångsrik kommunikation tillsammans med deras kunder. I rollen som Strategist kommer du in på en dynamisk och entreprenöriell arbetsplats, där du ges möjligheten att arbeta med några av Sveriges största varumärken.
Som Strategist är du nyckelperson gentemot kund och internt. Du är ytterst ansvarig för det strategiska arbetet; från brief, den strategiska processen till uppföljning av effekt, resultat och mål. I Screams strategiteam erbjuder vi spetskompetens inom tre övergripande områden; affärsdrivande varumärkeskommunikation, insikt & analys samt digitalisering & digital utveckling kopplat till kundernas marknadskommunikation.
I dina arbetsuppgifter ingår:
- Du leder kund och team genom strategiutveckling kopplat till kundens utmaningar och mål.
- Du medverkar till utveckling av nya produkter och implementering av nya verktyg.
- Du medverkar till utveckling och förbättring av processer och way of working.
- Du medverkar till kompetenslyft, inspiration och lärande i organisationen.
- Du deltar aktivt i och driver Pitch och nykundsarbete.
Din profil
För att lyckas i rollen behöver du vara en duktig strateg med en hög affärsförståelse. Som person är du proaktiv med mycket energi och driv. Du har troligen arbetat både på byrå och på kundsidan med erfarenhet av datadriven kommunikation. Du är modig och gillar utmaningar och har förmågan att skapa förtroende och långsiktiga relationer både internt och externt. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och självgående.
- 5–10 års arbetslivserfarenhet i en strategisk roll inom marknadskommunikation.
- Akademisk examen inom ekonomi, marknadsföring, kommunikation eller dylikt.
- God skriftlig samt muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska.
- Mycket god kunskap om hur varumärken, kommunikation och människor fungerar.
- Du har mycket god erfarenhet från research- och insiktsarbete (kval och kvant) kopplat till målgrupp & användare, marknad & omvärld, varumärke & affär.
- Du har gedigen erfarenhet av marknadskommunikation kopplat till kampanjplanering, e-handel, marketingautomation och webb etc.
- Du har god affärsförståelse för hur Scream kan utveckla sitt erbjudande och växa kundens affär.
- Du har god kännedom och intresse om det digitala medielandskapet och dess utveckling.
- Goda kunskaper inom digitala specialistkompetenser; social, programmatic, sök och tillhörande teknik är meriterande.Du har goda kunskaper inom GMP, specifikt Google Analytics (inkl 360).
- Du har goda kunskaper i Power BI, Datastudio eller liknande visualiseringsprogram.
Om företaget
Scream som organisation drivs av ett engagerat entreprenörskap med missionen att utveckla och inspirera både anställda och kunder. På Scream sätter vi personalen i första hand och är stolta över att vara ett av de svenska företag som certifierats av Great Place to Work. Scream tillhör Media Family koncernen med 3 kontor i Sverige, totalt 140 anställda och en omsättning 2021 på 2,1 miljarder SEK. Scream arbetar med flera av Sveriges största varumärken och vi har blivit nominerade och vunnit åtskilliga priser i flertalet branschtävlingar under åren. Jämställdhet och ett arbete för ökad mångfald är självklarheter hos oss. Hos oss finns oändligt många karriärvägar, vi är en oberoende byrå som utvecklas med och av våra medarbetare.
Övrig information
Låter det intressant? Vänligen ansök idag med ditt CV. Urvals- och intervjuprocess sker löpande. För WorkStudio är det viktigt att erbjuda lika möjligheter. Vi kommer därför att överväga alla kvalificerade ansökningar om anställning utan hänsyn till ras, hudfärg, religion, kön, könsidentitet eller uttryck, sexuell läggning, nationellt ursprung, genetik, funktionshinder eller ålder.