Content Producer – H&Ms inhouseavdelning
Vi söker
Denna tjänst är redan tillsatt och går ej att söka.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi två Content Producers till H&Ms inhouseavdelning. Uppdragen är på heltid under ett år med önskad start i maj.
Rollen som Content Producer är en hybridroll på H&M. Du kommer få möjlighet att stötta ett team bestående av både Producers och Production Managers i deras dagliga arbete. Teamet fungerar som H&Ms produktionsenhet och ansvarar för kvalitet och slutleverans i kampanjarbetet.
Som Content Producer kommer du framför allt att ansvara för att realisera idéer och koncept till digitala kampanjer, bland annat till hm.com, fashion news, push och social media organiskt. Du stöttar avdelningen med koordinering och insamling av material till de digitala kampanjerna. Detta innefattar bilder, copy, produkter samt översättning. Du är även den som sedan tar ut kampanjerna digitalt i systemet AEM och sluttestar.
Du är den sociala länken i produktionen mellan teamet, beställaren, leverantörer och andra viktiga intressenter för att lyckas i projekt/kampanjer. Som Junior Content Producer behöver du kunna ta snabba beslut och våga prioritera för att säkerställa att kvalitet och tidplan hålls.
Din profil
- Du har 1-3 års erfarenhet av tjänster som Produktionsledare, Producer eller liknande från byrå och/eller marknadsavdelning.
- Du har god kunskap i publiceringsverktyg.
- Du har förståelse och ett intresse för teknik och uppdaterad om vad som händer i den digitala världen.
- Du är bra på att samarbeta, kommunicera, skapa tydlighet, organisera och följa upp ditt arbete.
- Förmåga att hantera flera projekt och leveranser samtidigt.
- Som person har du en positiv inställning, är orädd och handlingskraftig.
Om företaget
Som ett av världens största modeföretag kan H&M erbjuda oändliga karriärmöjligheter. En fartfylld, omväxlande arbetsplats där kunden alltid är i centrum och alla medarbetare får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt. Deras entreprenörsanda skapar en arbetsplats där alla vågar utmana normen och tänka utanför ramarna. De är uppgiftsorienterade problemlösare. Den dynamiska, föränderliga modebranschen kräver styrka, mod och flexibilitet.
Övrig information
Uppdraget är en visstidsanställning på heltid under ett år med önskad start i maj. Pga rådande situation startar uppdraget på distans och sedan vidare placering på kontoret i centrala Stockholm. Låter tjänsten intressant? Ansök gärna idag. Intervjuer sker löpande.