MEDIAMONKS ETABLERING I NORDEN
I Stockholm växer den nordiska basen för reklambyrån Media.Monks fram! Tanken är att spegla utvecklingen och ambitionen företaget har på både global och lokal nivå: att hjälpa deras kunder att ta kontroll över sin egna data, att bygga ut marknadsavdelningars egna ekosystem till smartare och effektivare kommunikationsverktyg samt skapa och producera content som gör skillnad.
Media.Monks har en ambitiös vision om att vinna decenniet, genom att på riktigt förändra reklam- och marknadsföringsbranschen. Media.Monks jobbar med 8 av de 10 mest innovativa företagen i världen, nya varumärken såväl som etablerade, med globala kunder såväl som lokala. MediaMonks har kontor i 33 länder världen över med fler än 8000 kollegor som tillsammans jobbar som ett enda stort globalt team. Det lokala kontoret, lokala kompetensen och inte minst närheten till den lokala kulturen och målgrupper är helt avgörande för att de ska kunna serva kunder på så många marknader på ett så bra sätt som möjligt.
På Stockholmskontoret finns idag 17 personer med intentionen om en snabb tillväxt.
Tillväxten är superspännande, samtidigt så är det viktigt att vi växer organiskt, att vi helt enkelt bygger team kring det som vi ser att marknaden har behov av. Det är också en otrolig lyx att vi inte bara har våra superduktiga team här i Norden, utan också kan använda talang, resurser och inte minst specialkompetens från hela världen, säger Nora Henriksson, Managing Director för Media.Monks Norden.
Media.Monks föddes in i den digitala marknadsföringen för över 20 år sen, det ligger i byråns DNA. Även när det kommer till att ta fram väldigt sofistikerad data så var de tidiga och de har länge sett data som en guldgruva för att bygga kreativa koncept som folk kan identifiera sig med. Byrån är duktiga på att ligga nära popkultur och olika subkulturer och deras kreativa och innovativa nivå är hög.
Nora Henriksson är Managing Director för MediaMonks nordiska kontor i Stockholm. Hon började sin karriär som journalist och jobbade länge med TV, både framför och bakom kameran. Nora kommer senast från en roll som Head of Films och Head of Strategy på Appelberg.
WorkStudio fick äran att hjälpa Nora och MediaMonks att bygga det nordiska teamet på väldigt kort tid, vilket alltid är utmanande.
Mitt samarbete med WorkStudio var helt avgörande för att få ihop roller, kompetenser och rätt personer helt enkelt. Vi jobbade verkligen tillsammans som ett team och det var också väldigt värdefullt för mig i och med att det kan vara så små nyanser och så mycket man vill bolla i en rekryteringsprocess, hälsar Nora.
Vi är glada för vårt samarbete med MediaMonks och hoppas på fler givande uppdrag framöver!