Referens: Joakim Spjuth, Marknadschef på Dovista Sverige

Dovista har anlitat WorkStudio för två nya roller till marknadsavdelningen; Webbansvarig och Digital Specialist.

I Dovista Sverige ingår dom starka och välrenommerade varumärkena Mockfjärds Fönster, Svenska Fönster, SP-Fönster och Traryd Fönster. Verksamheten i Dovista Sverige bedrivs idag i Borlänge, Edsbyn och Stockholm.

Efter en sammanslagning av två marknadsavdelningar inom koncernen blev behovet tydligt att fylla på med mer digital kompetens till kontoret i Stockholm. Företaget står just nu inför en spännande digital utveckling där kundresan är i fokus.

De nya rollerna ska ta ett helhetsgrepp över Dovista Sveriges digitala närvaro och innebär att positionera Dovistas olika varumärken i de digitala kanalerna, både hemsidor och för sociala medier.

WorkStudio och ansvariga rekryterare förstod mycket väl rollerna och var med som bollplank redan från utformningen av kravprofilerna. Rekryterarna förstod också vad vi som företag står för och efterfrågar i de nya kompetenserna, säger Joakim Spjuth, Marknadschef Dovista Sverige. Rekryteringsprocessen och samarbetet med WorkStudio har gått väldigt bra! Tydliga tidsplaner och ett nära samarbete gjorde att båda rollerna var tillsatta enligt plan. Jag kan varmt rekommendera WorkStudio för rekrytering av digitala tjänster, hälsar Joakim Spjuth, Marknadschef Dovista Sverige.

Dovista.com

Svenskafonster.se

Mockfjards.se

Spfonster.se

Trarydfonster.se

Se alla nyheter