JOSEPHINE LI, HEAD OF THE MIX STOCKHOLM, THE ABSOLUT COMPANY

I den pampiga byggnaden vid Liljeholmen i Marievik, ligger The Absolut Companys huvudkontor. Där huserar även deras inhousebyrå: The Mix Stockholm med chefen Josephine Li, i spetsen.
Josephine har en bred bakgrund från digital koncept-, tjänste-och affärsutveckling, både från byrå och kundsidan. Hon brinner för att skapa nya revenue streams samt se sin enhet växa med fler projekt, mer kreativa projekt och briljanta kollegor.

Sedan vårt samarbete startade har vi hjälpt The Mix med bemanningen, och vi tog ett snack med Josephine för att höra mer kring hur de arbetar och vilka de är.

Berätta kort om The Mix Stockholm och era framtidsplaner?

Vi på The Mix Stockholm har en tydlig plan på hur vi ska positionera oss som byrå globalt. Vi har ju gått från en renodlad produktions och adaptionsbyrå – till en fullservicebyrå. Och genom att addera mer och mer kreativitet, på rätt sätt och till rätt projekt – kommer vi fortsätta att positionera oss som en av de mest kreativa inhousebyråerna inom Pernod-Ricard globalt.


Berätta om din avdelning och hur den ska växa och varför?

The Mix består idag av 17 personer, med spetskompetens inom allt från Creative Direction och Motion Design, till Final art och produktionsledning. Vi växer organiskt med våra varumärken och ser till att överleverera på våra briefer och addera extra kreativitet där vi kan. Det är genom våra initiativ och leveranser vi växlar upp och bevisar oss, och har just därför också gått från adaption till kreation – och det är något vi kommer fortsätta med.


Vad är det du letar efter i en person?

För att trivas riktigt bra hos oss ska du älska kreativitet och ha en stark do-it-yourself-mentalitet. Vi är lite som en start-up med bra budgetar för att göra projekt, och du ska vilja växa tillsammans med verksamheten. Du ska känna dig utmanad och orädd för att allt inte är klart, och drivas av viljan att förändra och förbättra. Här har du alla möjligheter att sätta ditt eget avtryck på hur vi ska driva saker och föra byrån framåt.


Vad innebär din roll på The Absolut Company. Vad är du för typ av chef och vad förväntar du dig av dina kollegor och vad kan kollegorna förväntas av dig?

Min roll just nu är väldigt mångfacetterad, där jag affärsutvecklar, säljer och leder byrån framåt. Jag försöker hoppa med i projekt då och då – men framför allt så vill jag fortsätta att utveckla vårt erbjudande med nya discipliner – främst inom det digitala.

Jag tror mycket på självledarskap, och att du är din egen chef i mångt och mycket. Det skapar ägandeskap och personlig stolthet när man själv tar och får ansvar över sitt arbete och sin vardag. Du kan räkna med att få riktning och stöttning – men inte en lösning av mig som chef. Det är något vi löser i teamet för att skapa tillit och teamkänsla. Vi gör det tillsammans. Inte själva.


WorkStudio har hjälpt er med ett gäng rekryteringar/bemanningar. Hur upplever du att det har fungerat?

Jag tycker att WorkStudio är professionella, lyhörda och snabba. Har stort nätverk och branschförståelse, allt från affär till behov av kreativitet. Vi har en bra kommunikation och WorkStudio kan snabbt omvandla vårt behov – till en faktisk kandidat på kort tid.


Läs mer om The Absolut Company, deras historia, varumärken, hur de arbetar med hållbarhet och mycket mer här.

Se alla nyheter