Ursula Löwenberg, Rekryteringskonsult med 30 års erfarenhet av kommunikationsbranschen.

WorkStudio har glädjen att välkomna Ursula Löwenberg som vår nya Rekryteringskonsult med fokus på marknads- och kommunikationsbranschen. Med över 30 års imponerande erfarenhet inom globala inhousebyråer och en gedigen bakgrund inom ledarskap, är Ursula redo att bidra med sin mångsidiga kompetens till vårt team.

Ursula Löwenbergs bakgrund:

Hon har lång erfarenhet av detaljhandeln, framför allt inom lifestyle och mode på företag som Oriflame och H&M. Hennes roller har varit Retail Area Manager, Art Director, Inhouse Manager, Artwork Studio Manager, Senior Creative Manager, Director Creative Services, Head of Production mfl. Ursulas breda kompetens inom inhousebyråns verksamhet sträcker sig från strategiska överväganden till daglig operativ hantering. Hon har byggt upp kreativa och produktiva team, varit delaktig vid större omorganisationer och har även varit ansvarig för nedrustning av verksamheter.

Ursula delar sin passion för omvärlden, samhällsutveckling, humana värderingar, konst, kultur och familj. Att ha perspektiv, röra på sig och uppleva olika sidor av livet är viktigt för henne.

”Ursulas specialistkompetens från stora globala organisationer kommer vara av stor vikt för bolagets fortsatta tillväxt”, hälsar Mia Ljunggren, VD på WorkStudio.

Hennes erfarenhet av att bygga team, rekrytera och behålla talanger kommer väl till pass i rollen som Rekryteringskonsult. Vår gemensamma tro är att diversifierade team främjar nytänkande och innovation.

Varför WorkStudio?

”Som en tidigare kund till WorkStudio lärde jag känna grundarna, Mia, Jessica och Emily och upplevde att deras erfarenheter från branschen, värderingar samt genuina intresse och kunskap av hela kedjan i ett rekryteringsuppdrag var väldigt proffsigt. Ett mycket tydligt engagemang mot alla parter hela vägen”, menar Ursula.

”Det finns även en hög ambition av att vilja påverka, förändra och ifrågasätta fördomar samt inkludering inom kommunikationsbranschen. WorkStudio driver nätverket Diversify or Die med fantastiska språkrör och ambassadörer inom branschen där diskussioner pågår på riktigt och tar upp ämnen som inte alltid är helt bekväma men väldigt viktiga. Utöver detta finns även ett viktigt samarbete med Järvaskolan där WorkStudio hjälper till med PRAO-platser och driver CV-skola för att utbilda elever hur man söker jobb. Ett ytterligare exempel på hur WorkStudio visar sitt engagemang på riktigt hela vägen”, fortsätter Ursula.

Hon ser fram emot att kunna påverka kommunikationsbranschen och skapa nya möjligheter som gynnar alla parter.

Ursulas affärsdriv, energi och brinnande intresse för människor har gett henne ett stort nätverk i kommunikationsbranschen. Ursula blir ett fantastiskt bra tillskott för oss på WorkStudio och vi är väldigt glada att hon börjat hos oss. Varmt välkommen Ursula!

Se alla nyheter