Nyheter

Här samlar vi information om oss på Work Studio och inspirerande artiklar från kommunikationsbranschen i stort.

LENA ALMQVIST, KONSULT VIA WORKSTUDIO

Det bästa med att vara konsult via WorkStudio är känslan av trygghet och fina omtanke som finns, hälsar Lena.

Läs mer

Välkommen Nina!

Nina har lång och bred erfarenhet från mediehus, media- och reklambyrå samt från ledande roller på marknadsavdelningar. Nina blir ett fantastiskt bra tillskott för oss på WorkStudio och vi är väldigt glada att Nina börjat hos oss. Varmt välkommen Nina!

Läs mer

God Jul!

Vi vill tacka alla våra fina kunder som vi fått äran att arbeta med under året i spännande och utmanande uppdrag. Tack även till alla er kandidater som vi fått möjlighet att lära känna via våra rekryteringsprocesser. Det största tacket går såklart till våra underbara konsulter som gör ett fantastiskt jobb ute i kommunikationsbranschen. Ni är våra stjärnor!

Läs mer

WorkStudio bygger nätverk i kommunikations­branschen och driver frågan kring mångfald och inkludering.

Tillsammans med landets bästa språkrör inom mångfald, inkludering och lika villkor för alla har WorkStudio skapat ett nätverk för branschens chefer i syfte att vilja förändra och förbättra kommunikationsbranschen till en ljusare framtid för alla.

Läs mer

Rekryterarnas tipslista för byråchefer: Så behåller ni era talanger

– Byråerna behöver arbeta mer aktivt i frågan och även bli en arbetsgivare som är duktig på att inkludera alla, oavsett ålder, kön, etnicitet etc. De byråer som kan påvisa en mångfald och vara inkluderande kommer att vinna många av våra talanger där ute, säger Emily de Piro, Rekryteringskonsult på WorkStudio.

Läs mer

The Swedish agency that is changing the industry globally – WorkShop

Over the years the agency has won several global contracts, opened digital and creative hubs in both Paris and Stockholm and have been awarded for being one of the best managed companies in Sweden two years in a row. In addition to Workshop’s 300 employees, a team of creative talents are being assembled to create engaging content for more than 50 different markets around the world.

Läs mer