Nyheter

WORKSTUDIO 3 ÅR!
Det har gått tre år sedan vi öppnade dörrarna till WorkStudio. Vår vision var att etablera ett konsultföretag som inte enbart var bäst inom sin kategori, det vill säga att tillgodose kundernas behov av kompetenta konsulter och rekrytering, utan även att vara en drivkraft för förändring inom kommunikationsbranschen. Vi ville göra skillnad, inte bara affärsmässigt utan även i vårt engagemang för mångfald. Tillsammans med våra konsulter och kunder har vi arbetat hand i hand för att förverkliga denna dröm och skapa magi.

Nyckeln till framgång för dig som konsult
På WorkStudio matchar vi kandidater med konsultuppdrag inom marknad och kommunikation. Vårt nätverk är stort och vi täcker kompetenser från chefsnivå, kreatörsroller till operativa och produktionsrelaterade tjänster.

Så säkrar du branschens mest eftertraktade jobb.
Jessica Grip, Partner på WorkStudio, blev intervjuad i Resumé och gav sin expertis inom den kompetens som efterfrågas 2024. Även Lars Rosén, marknadschef på Stadium gav sina spaningar på branschens utveckling och trender för året.

Konsultaffären: En katalysator för innovation och tillväxt.
I dagens samhälle är förändringar en konstant faktor, särskilt i ljuset av digitalisering och efterverkningarna av pandemin. Under omfattande omorganisationer har konsulter blivit en nyckelfigur, inte bara för att tillföra stabilitet utan också för att introducera ny kompetens, erfarenhet och energi. Det är en strategi för att kunna ifrågasätta befintliga arbetssätt, lösa upp gamla team och roller samt införa en vitaliserande kraft i organisationen.

Ursula Löwenberg, Rekryteringskonsult med 30 års erfarenhet av kommunikationsbranschen.
WorkStudio har glädjen att välkomna Ursula Löwenberg som vår nya Rekryteringskonsult med fokus på marknads- och kommunikationsbranschen. Med över 30 års imponerande erfarenhet inom globala inhousebyråer och en gedigen bakgrund inom ledarskap, är Ursula redo att bidra med sin mångsidiga kompetens till vårt team.

Från Stressat till Produktivitet – En resa med Oskar Eklind
En av de största utmaningarna för marknads- och kommunikationschefer idag är att leverera samma resultat med begränsade resurser.