Nyheter

Mattias Sjöstrand, Communication Specialist på UNICEF
– Konsultlivet överlag ger dig möjlighet till kontinuerligt lärande. Det är något jag verkligen uppskattar. Det är en gammal sanning att man huvudsakligen ångrar sådant man aldrig gjorde. Är du nyfiken, tag steget! Det går alltid att gå tillbaka till en traditionell anställning om du senare känner mer för det. I det moderna yrkeslivet går vi generellt mot en ökad flexibilitet när det handlar om formen för utfört arbete. WorkStudio har varit en exemplarisk partner och gett mig stöd under min tid på UNICEF.

Emma Hammer, Produktionsledare på Fjällräven
Emma Hammer är Produktionsledare på Fjällrävens marknadsavdelning, via oss på WorkStudio. Hon ingår i teamet som har stort fokus på film- och fotograferingsprojekt och är involverad i hela processen, från planering till postproduktion.

Framtidens möjligheter med innovation och AI
AI gör att förändringstakten ökar mycket snabbare, varför förändring blir normaltillståndet. Det ställer krav på ledarskapet. Förmågan att leda förändring kommer att bli allt viktigare och ledningsgrupper måste ha AI-kompetens representerad.

Nora Henriksson om hållbart ledarskap
WorkStudio har hjälpt oss att hitta kandidater med olika bakgrunder och kompetens, och det är jag övertygad om har bidragit till att medarbetarna stannar och trivs, säger Nora.

Gullis Konya, Designer på Svenska Postkodlotteriet
Gullis Konya är ett levande bevis på att kreativitet, mångsidighet och ett starkt nätverk kan öppna dörrar till inspirerande uppdrag och möjligheter. Hennes arbete på Svenska Postkodlotteriet visar hur grafisk design kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå ut till både befintliga och nya målgrupper.

Charlotte Illemann, UX-Designer på The Absolut Group
Charlotte Illemann är UX-Designer på The Absolut Groups inhousebyrå, The Mix Stockholm, via oss på WorkStudio. Med ansvar för att designa och granska webbplatser på global nivå, arbetar Charlotte med att säkerställa att användarupplevelsen är både intuitiv och engagerande, samtidigt som den efterlever varumärkets värderingar.