Nyheter

Nyheter

Här samlar vi information om oss på WorkStudio och inspirerande artiklar från kommunikationsbranschen i stort.

Mattias Sjöstrand, Communication Specialist på UNICEF

– Konsultlivet överlag ger dig möjlighet till kontinuerligt lärande. Det är något jag verkligen uppskattar. Det är en gammal sanning att man huvudsakligen ångrar sådant man aldrig gjorde. Är du nyfiken, tag steget! Det går alltid att gå tillbaka till en traditionell anställning om du senare känner mer för det. I det moderna yrkeslivet går vi generellt mot en ökad flexibilitet när det handlar om formen för utfört arbete. WorkStudio har varit en exemplarisk partner och gett mig stöd under min tid på UNICEF.

Läs mer

Emma Hammer, Produktionsledare på Fjällräven

Emma Hammer är Produktionsledare på Fjällrävens marknadsavdelning, via oss på WorkStudio. Hon ingår i teamet som har stort fokus på film- och fotograferingsprojekt och är involverad i hela processen, från planering till postproduktion.

Läs mer

Framtidens möjligheter med innovation och AI

AI gör att förändringstakten ökar mycket snabbare, varför förändring blir normaltillståndet. Det ställer krav på ledarskapet. Förmågan att leda förändring kommer att bli allt viktigare och ledningsgrupper måste ha AI-kompetens representerad.

Läs mer

Nora Henriksson om hållbart ledarskap

WorkStudio har hjälpt oss att hitta kandidater med olika bakgrunder och kompetens, och det är jag övertygad om har bidragit till att medarbetarna stannar och trivs, säger Nora.

Läs mer

Gullis Konya, Designer på Svenska Postkodlotteriet

Gullis Konya är ett levande bevis på att kreativitet, mångsidighet och ett starkt nätverk kan öppna dörrar till inspirerande uppdrag och möjligheter. Hennes arbete på Svenska Postkodlotteriet visar hur grafisk design kan vara ett kraftfullt verktyg för att nå ut till både befintliga och nya målgrupper.

Läs mer

Charlotte Illemann, UX-Designer på The Absolut Group

Charlotte Illemann är UX-Designer på The Absolut Groups inhousebyrå, The Mix Stockholm, via oss på WorkStudio. Med ansvar för att designa och granska webbplatser på global nivå, arbetar Charlotte med att säkerställa att användarupplevelsen är både intuitiv och engagerande, samtidigt som den efterlever varumärkets värderingar.

Läs mer